IX EDYCJA KONKURSU PATRIA NOSTRA
to 5 niezależnych konkursów odbywających się jednocześnie
1 |
REGION WSCHÓD
|
Woj. Mazowieckie, Podlaskie, Łódzkie, Lubelskie |
2 |
REGION ZACHÓD
|
Woj. Wielkopolskie, Zachodniopomorskie, Lubuskie, Dolnośląskie |
3 |
REGION PÓŁNOC
|
Woj. Pomorskie, Kujawsko-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie |
4 |
REGION POŁUDNIE
|
Woj. Małopolskie, Opolskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Podkarpackie |
5 |
KONKURS ŚWIATOWY |
Wyłącznie dla młodzieży polonijnej
|
|
|
|
Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy o historii Polski wśród młodzieży szkolnej, kształtowanie postaw patriotycznych i aktywności obywatelskiej. Formuła Konkursu sprzyja rozwojowi umiejętności animacji komputerowej i montażu filmowego, a także pozwala uczniom na zdobycie wiedzy o zagadnieniach pomijanych w obowiązkowych programach szkolnych. Realizacja prac konkursowych pozwala na wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji historycznej oraz utrwalaniu tradycji i dziedzictwa narodowego.
Prace wykonane w ramach Filmowego Konkursu Historycznego Patria Nostra to krótkie 60-cio sekundowe filmy i animacje prezentujące ważne wydarzenia z historii naszego kraju, wykonane różnymi technikami- poczynając od statycznych, ręcznie rysowanych plansz, poprzez animację poklatkową, film z udziałem aktorów (przeważnie samych uczniów) aż po tzw. Machinimę- animacje generowane z wykorzystaniem silników gier komputerowych. Dotyczą one wydarzeń z jednego z 52 tygodni w roku. Tematy przydzielane są według kolejności zgłoszeń, na podstawie listy ułożonej w porządku chronologicznym.
Każdy z konkursów zakończony będzie uroczystą Galą Finałową podczas której laureaci otrzymają nagrody finansowe oraz replikę szabli dla swojej szkoły. Ponieważ, naszą zasadą jest nagradzanie wszystkich osób biorących udział w konkursie, każdy uczestnik otrzyma torbę wypełnioną nagrodami niezależnie od zajętego miejsca.
Prace konkursowe zostaną emitowane na telebimach reklamowych znajdujących się w miejscach publicznych oraz będą opublikowane na naszej stronie internetowej i mediach społecznościowych.